Monday, September 15, 2008

Ragam mengandung

Masuk harini dah lebey kurang 14 minggu dah kandungan...wife aku teruk muntah2... aritu wife aku dah masuk hospital dah..masuk air.... dua hari pas tu ok jeks...tp smlm dah mcm truk balik.... Dulu doktor penah ck yg sebenanya muntah truk ni sebab KETON.... ape bendanya KETON nih???

Mari kita selidik

Menurut dari salah satu laman web yg aku baca "Ketones merupakan molekul asid yang mampu menyebabkan kegagalan metabolisma dan sel badan gagal berfungsi. Keadaan ini sekiranya berlarutan akan mengakibatkan pengidap kencing manis menjadi koma dan menemui maut sekiranya tidak dirawat"

Ada skali tu aku bawak wife g jumpa doktor....doktor kata keton ni sebab muntah byk sgt...so dier dah jadi infection and makin btambah sbb kurang minum air atau makan.... menurut salah satu laman web jugak keton yg banyak memang membuatkan pesakit sentiasa muntah...ape yg nak masuk sume tak boleh...hatta air masak skalipun keluar juga akhirnya....

Ape yang aku n wife berjaya wat masa ni:

1) Masuk wad - ni mula-mula dulu r n masuk air.... byk gak kene masuk so kasi slow sket

2) Air bikarbonat - mule tu aku mcm tak yakin gak... tp wife aku memang lege bile minum air grape atau vanilla coke... doktor kata boleh asalkan ada minum air...tp takleh r berbotol2 kan.... ni just untuk kasi lege sket jek..then boleh try minum air peel fresh takpun apple aloe vera jek...

3) Nandos - yang ni secara teori nya aku tak pasti tp dah berapa kali kami makan wife aku kata memang sedap..mula2 tu aku dok perati gak kot kuar balik kan..tp ok jek nampaknya...dier kata rasenya sedap n kene lak ngan air sparkling epal nandos tuh....

Macam-macam betul ragam mengandung nih...hehehhe

No comments: