Friday, January 9, 2009

Did you know???...

Fuh.....lama betul sejak kali terakhir aku update blog nih.... terlalu bz dengan perkara2 duniawi.... b paling penting.... of course isteriku yg tercinta....alhamdulillah dah tujuh bulan dah...tak lama lagi aku akan bergelar abah....huhuhu....

Tak sangka...selama 26 tahun aku panggil seseorang abah...ni tak lama lagi aku pulak yg akan dipanggil abah....hihi..keko jugak rasanya tp tulah putaran alam ciptaan tuhan yg maha esa...

Tapi dalam kegembiraan itu..aku dlm hati terasa sedih...jauh di lubuk sanubari ni...aku sangat-sangat sedih.... tatkala aku mengemaskini blog ni selaku bakal bapa.... nun jauh di palestin sana...sudah beratus-ratus kanak-kanak kehilangan bapa mereka....dan beratus-ratus juga la bapa yg telah kehilangan anak-anak mereka dlm sekelip mata... bahkan ada yg kehilangan 4-5 orng anak sekaligus....

Tatkala zionis sedang rakus meratah kemerdekaan palestin...majlis keselamatan PBB cuma sorok tangan dlm seluar... ape yg derang wat ntah... tengah kira duit syiling dalam poket ke... ntah tengah menggaru kurap ke...ntah.... Demonstrasi demi demonstrasi kini hangat berjalan di seluruh dunia... di malaysia ni pun sudah berpuluh-puluh yg dijalankan.... kempen-kempen...kutipan derma.... terharu jugak terlihat hari ni ada majlis rapat umum akan dijalankan yg turut disertai adun pas dan bn bersama bersatu hati bersama hadirin yg lain....

Ya...palestin sedang menderita.. smlm selepas solat jumaat di masjid uniten... aku pun mcm nak menitik air mata bila imam mula takbir untuk solat hajat.... kesian mereka... tidak byk benda yg mereka dpt lakukan...

Kita panjatkan la doa sebanyak mungkin untuk mereka kerena sesungguhnya umat palestin juga saudara kita.. dan al aqsa juga kiblat kita satu masa dahulu..

Insyaallah... tuhan akan membantu mereka...

No comments: